sábado, 27 de julho de 2019

Parágrafo 161

161
Furthermore, it is evident to thee that the Bearers of the trust of God are made manifest unto the peoples of the earth as the Exponents of a new Cause and the Bearers of a new Message. Inasmuch as these Birds of the Celestial Throne are all sent down from the heaven of the Will of God, and as they all arise to proclaim His irresistible Faith, they therefore are regarded as one soul and the same person. For they all drink from the one Cup of the love of God, and all partake of the fruit of the same Tree of Oneness. These Manifestations of God have each a twofold station. One is the station of pure abstraction and essential unity. In this respect, if thou callest them all by one name, and dost ascribe to them the same attribute, thou hast not erred from the truth. Even as He hath revealed: “No distinction do We make between any of His Messengers!”115 For they one and all summon the people of the earth to acknowledge the Unity of God, and herald unto them the Kawthar of an infinite grace and Bounty. They are all invested with the robe of Prophethood, and honored with the mantle of glory. Thus hath Muḥammad, the Point of the Qur’án, revealed: “I am all the Prophets.” Likewise, He saith: “I am the first Adam, Noah, Moses, and Jesus.” Similar statements have been made by ‘Alí. Sayings such as this, which indicate the essential unity of those Exponents of Oneness, have also emanated from the Channels of God’s immortal utterance, and the Treasuries of the gems of divine knowledge, and have been recorded in the scriptures. These Countenances are the recipients of the Divine Command, and the daysprings of His Revelation. This Revelation is exalted above the veils of plurality and the exigencies of number. Thus He saith: “Our Cause is but one.”116 Inasmuch as the Cause is one and the same, the Exponents thereof also must needs be one and the same. Likewise, the Imáms of the Muḥammadan Faith, those lamps of certitude, have said: “Muḥammad is our first, Muḥammad our last, Muḥammad our all.”
Além disso, é evidente para ti que os Portadores da confiança de Deus se manifestam aos povos da terra como Expoentes de uma nova Causa e Portadores de uma nova Mensagem. Uma vez que estes Pássaros do Trono Celestial são todos enviados do céu da Vontade de Deus, e porque todos surgem para proclamar a Sua Fé irresistível, eles devem, portanto, ser vistos como uma única alma e a mesma pessoa. Pois todos bebem do mesmo Cálice do amor de Deus, e todos partilham o fruto da mesma Árvore da Unicidade. Estes Manifestantes de Deus têm, cada um, uma condição dupla. Uma é a condição da pura abstracção e da unidade essencial. Neste aspecto, se chamares todos por um único nome, e lhes atribuíres o mesmo atributo, não te terás afastado da verdade. Tal como Ele revelou: “Nenhuma distinção fazemos entre qualquer dos Seus Mensageiros!”[115] Pois todos eles convocaram o povo da terra a reconhecer a Unidade de Deus e anunciaram-lhe o Kawthar da graça e dádiva infinita. Todos estão empossados com a túnica de Profeta e honrados com o manto da glória. Assim, revelou Maomé, o Ponto do Alcorão: “Eu sou todos os Profetas.” De igual modo, Ele disse: “Eu sou o primeiro Adão, Noé, Moisés e Jesus.” Declarações semelhantes foram feitas por ‘Ali. Ditos como este, que indicam a unidade essencial daqueles Expoentes da Unicidade, também emanaram dos Canais da palavra imortal de Deus e dos Tesouros das jóias do conhecimento divino, e foram registadas nas escrituras. Estes Semblantes são receptores do Mandamento Divino e Alvoradas da Sua Revelação. Esta Revelação está exaltada acima dos véus da pluralidade e das exigências dos números. Assim Ele disse: “A Nossa Causa é apenas uma.”[116] Na medida em que a Causa é uma e a mesma, os seus Expoentes devem necessariamente ser um e o mesmo. De igual modo, os Imáns da Fé de Maomé, essas lâmpadas da certeza, disseram: “Maomé é o nosso primeiro, Maomé é o nosso último; Maomé é o nosso tudo.”

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