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And were they to say that by “divine Presence” is meant the “Secondary
Revelation of God,” interpreted as the “Holy Outpouring,” this is admittedly applicable to the
world of creation, that is, in the realm of the primal and original
manifestation of God. Such revelation is confined to His Prophets and chosen ones, inasmuch as none mightier
than they hath come to exist in the world of being. This truth all recognize,
and bear witness thereto. These Prophets and chosen ones of God are the recipients and
revealers of all the unchangeable attributes and names of God. They are the
mirrors that truly and faithfully reflect the light of God. Whatsoever is applicable to
them is in reality applicable to God, Himself, Who is both the Visible and the Invisible. The
knowledge of Him, Who is the
Origin of all things, and attainment unto Him, are impossible save through knowledge of,
and attainment unto,
these luminous Beings who proceed from the Sun of Truth. By attaining, therefore, to the presence of
these holy Luminaries, the “Presence of God” Himself is attained. From their
knowledge, the knowledge of God is revealed, and from the light of their countenance, the splendor
of the Face of God is made manifest. Through the manifold attributes of these Essences of Detachment,
Who are both the first and the last, the seen and the hidden, it is made
evident that He Who is
the Sun of Truth is “the First and the Last, the Seen, and the
Hidden.”108 Likewise the other lofty names and exalted attributes of God.
Therefore, whosoever,
and in whatever Dispensation, hath recognized and attained unto the presence
of these glorious, these resplendent and most excellent Luminaries, hath verily attained unto the
“Presence of God” Himself, and entered the city of eternal and immortal life.
Attainment unto such presence is possible only in the Day of Resurrection,
which is the Day of the rise of God Himself through His all-embracing
Revelation.
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E se eles
dissessem que por “Presença divina” se pretende significar a “Revelação
Secundária de Deus”, interpretada como “Santa Efusão,” isto é reconhecidamente
aplicável ao mundo da criação, isto é, no reino da manifestação primordial e
original de Deus. Essa revelação está confinada aos Seus Profetas e Eleitos,
pois ninguém mais poderoso do que eles existiu no mundo do ser. Todos
reconhecem esta verdade e dão testemunho dela. Estes Profetas e Eleitos de
Deus são receptores e reveladores de todos os imutáveis atributos e nomes de
Deus. São os espelhos que reflectem verdadeira e fielmente a luz de Deus.
Tudo o que lhes é aplicável é, na realidade, aplicável ao próprio Deus, Que,
é simultaneamente, o Visível e o Invisível. Conhecer e alcançar Aquele que é a Origem de todas as coisas, é impossível salvo conhecendo e alcançando estes Seres luminosos que procedem do Sol da Verdade. Assim, ao alcançar a presença destes santos Luminares, alcança-se a
Presença do próprio Deus. Do seu conhecimento revela-se o conhecimento de
Deus, e da luz dos seus sembrantes, manifesta-se o esplendor do Rosto de Deus
[Gn 33:10]. Através dos múltiplos atributos destas Essências do
Desprendimento, que são simultaneamente o primeiro e o último [Ap 1:8; 1:11;
21:6; 22:13], o visível e o oculto, torna-se evidente que Aquele que é o Sol
da Verdade é “o Primeiro e o Ultimo, o Visível e o Oculto.”[108] O mesmo se
passa com outros nome sublimes e atributos exaltados de Deus. Assim, em
qualquer Dispensação, quem quer que tenha reconhecido e alcançado a presença
destes gloriosos, destes resplandecentes e mui excelsos Luminares, em
verdade, alcançou a Presença do próprio Deus e entrou na cidade da vida
eterna e imortal. Alcançar uma tal presença é possível apenas no Dia da
Ressurreição, que é o Dia em que se ergue o Próprio Deus através da Sua
Revelação que envolve tudo.
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Tradução provisória do livro Kitab-i-Iqan (The Book of Certitude) para Português-PT
quarta-feira, 17 de julho de 2019
Parágrafo 151
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