terça-feira, 23 de julho de 2019

Parágrafo 157

157
And it came to pass that on a certain day a number of the opponents of that peerless Beauty, those that had strayed far from God’s imperishable Sanctuary, scornfully spoke these words unto Muḥammad: “Verily, God hath entered into a covenant with us that we are not to credit an apostle until he present us a sacrifice which fire out of heaven shall devour.”112 The purport of this verse is that God hath covenanted with them that they should not believe in any messenger unless he work the miracle of Abel and Cain, that is, offer a sacrifice, and the fire from heaven consume it; even as they had heard it recounted in the story of Abel, which story is recorded in the scriptures. To this, Muḥammad, answering, said: “Already have Apostles before me come to you with sure testimonies, and with that of which ye speak. Wherefore slew ye them? Tell me, if ye are men of truth.”113 And now, be fair; How could those people living in the days of Muḥammad have existed, thousands of years before, in the age of Adam or other Prophets? Why should Muḥammad, that Essence of truthfulness, have charged the people of His day with the murder of Abel or other Prophets? Thou hast none other alternative except to regard Muḥammad as an impostor or a fool—which God forbid!—or to maintain that those people of wickedness were the selfsame people who in every age opposed and caviled at the Prophets and Messengers of God, till they finally caused them all to suffer martyrdom.
E aconteceu num certo dia que vários opositores àquela Beleza incomparável, aqueles que se tinham afastado do Santuário imperecível de Deus, disseram em tom de desprezo estas palavras para Maomé: “Em verdade, Deus estabeleceu uma aliança connosco para não crermos num apóstolo até que ele nos apresente um sacrifício que seja consumido pelo fogo do céu.”[112] O sentido deste versículo é que Deus criou uma aliança com eles para que eles não acreditassem em qualquer mensageiro a menos que ele realizasse o milagre de Abel e Caim, isto é, que oferecesse um sacrifício e um fogo vindo do céu o consumisse; assim, tal como eles tinham ouvido contar a história de Abel, cujo relato está registado nas escrituras[Gen 4:1-7]. A isto, Maomé respondeu: “Já vieram Apóstolos até vós com testemunhos seguros, e com aquilo que falais. Porque os haveis massacrado? Dizei-me, se sois homens da verdade.”[113] E agora, sê justo: como poderiam estas pessoas que viviam nos dias de Maomé ter existido milhares de anos antes no tempo de Adão e outros Profetas? Porque iria Maomé, essa Essência da veracidade, acusar essas pessoas do Seu dia do assassínio de Abel e outros Profetas? Não tens outra alternativa salvo considerar Maomé como um impostor ou um louco – Deus o proíba – ou sustentar que estas pessoas perversas são exactamente as mesmas que em todas as eras se opuseram e criticaram os Profetas e os Mensageiros de Deus, tendo acabado por os fazer sofrer o martírio.

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