quinta-feira, 11 de abril de 2019

Parágrafo 54

54
And likewise, reflect upon the revealed verse concerning the “Qiblih.”33 When Muḥammad, the Sun of Prophethood, had fled from the dayspring of Baṭḥá34 unto Yathrib,35 He continued to turn His face, while praying, unto Jerusalem, the holy city, until the time when the Jews began to utter unseemly words against Him—words which if mentioned would ill befit these pages and would weary the reader. Muḥammad strongly resented these words. Whilst, wrapt in meditation and wonder, He was gazing toward heaven, He heard the kindly Voice of Gabriel, saying: “We behold Thee from above, turning Thy face to heaven; but We will have Thee turn to a Qiblih which shall please Thee.”36 On a subsequent day, when the Prophet, together with His companions, was offering the noontide prayer, and had already performed two of the prescribed Rak‘ats,37 the Voice of Gabriel was heard again: “Turn Thou Thy face towards the sacred Mosque.”38, 39 In the midst of that same prayer, Muḥammad suddenly turned His face away from Jerusalem and faced the Ka‘bih. Whereupon, a profound dismay seized suddenly the companions of the Prophet. Their faith was shaken severely. So great was their alarm, that many of them, discontinuing their prayer, apostatized their faith. Verily, God caused not this turmoil but to test and prove His servants. Otherwise, He, the ideal King, could easily have left the Qiblih unchanged, and could have caused Jerusalem to remain the Point of Adoration unto His Dispensation, thereby withholding not from that holy city the distinction of acceptance which had been conferred upon it.
E de igual modo, reflecte sobre o versículo referente ao “Qiblih”[33]. Quando Maomé, o Sol da Profecia, fugiu de Bathá[34] para Yathrib [35], durante a oração, Ele continuou a voltar a Sua face para Jerusalém, a cidade santa, até ao momento em que os Judeus começaram a proferir palavras indecorosas contra Ele - palavras que se mencionadas não seriam adequadas nestas páginas e cansariam o leitor. Maomé ressentiu-Se fortemente dessas palavras. Enquanto envolto em meditação e extase, Ele estava a contemplar o céu e ouviu a voz amável de Gabriel a dizer: “Vemos-vos do alto, voltando a vossa face para o céu; mas levar-Vos-emos a voltar-Vos para um Qiblih que Vos agrade”[36]. Um dia mais tarde, quando o Profeta, juntamente com os Seus companheiros, oferecia a oração do meio-dia, e já tinha realizado dois dos Rakats[37] prescritos, a Voz de Gabriel ouviu-se novamente: “Voltai a Vossa face para a Mesquita sagrada”[38, 39]. No meio dessa mesma oração, Maomé, subitamente, virou a Sua face de Jerusalém e voltou-Se para a Kaaba. Após isso, um profundo desânimo apoderou-se subitamente dos companheiros do Profeta. A sua fé ficou profundamente abalada. Tão grande foi o alarme que muitos deles interromperam a sua oração e apostataram a sua fé. Em verdade, Deus não provocou esta agitação senão para testar e provar os Seus servos. De outro modo, Ele, o Rei Ideal, poderia facilmente ter deixado o Qiblih inalterado e podia ter mantido Jerusalém como Ponto de Adoração da Sua Dispensação, e desse modo não retiraria a essa cidade santa a distinção de aceitação que lhe tinha sido conferida.


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