domingo, 9 de junho de 2019

Parágrafo 113

113
And now, to resume Our argument concerning the question: Why is it that the sovereignty of the Qá’im, affirmed in the text of recorded traditions, and handed down by the shining stars of the Muḥammadan Dispensation, hath not in the least been made manifest? Nay, the contrary hath come to pass. Have not His disciples and companions been afflicted of men? Are they not still the victims of the fierce opposition of their enemies? Are they not today leading the life of abased and impotent mortals? Yea, the sovereignty attributed to the Qá’im and spoken of in the scriptures is a reality, the truth of which none can doubt. This sovereignty, however, is not the sovereignty which the minds of men have falsely imagined. Moreover, the Prophets of old, each and every one, whenever announcing to the people of their day the advent of the coming Revelation, have invariably and specifically referred to that sovereignty with which the promised Manifestation must needs be invested. This is attested by the records of the scriptures of the past. This sovereignty hath not been solely and exclusively attributed to the Qá’im. Nay rather, the attribute of sovereignty and all other names and attributes of God have been and will ever be vouchsafed unto all the Manifestations of God, before and after Him, inasmuch as these Manifestations, as it hath already been explained, are the Embodiments of the attributes of God, the Invisible, and the Revealers of the divine mysteries.
E agora, retomando o Nosso argumento sobre a tua questão: Porque é que a soberania do Qa’im, afirmada nos textos das tradições escritas, e transmitida pelas estrelas brilhantes da Dispensação de Maomé, não se manifestou de algum modo? Não; foi o contrário que aconteceu. Não foram os Seus discípulos e companheiros atormentados pelos homens? Não são, ainda hoje, vítimas de feroz oposição dos seus inimigos? Não levam eles, hoje, uma vida de humildes e impotentes mortais. De facto, a soberania atribuída ao Qa’im e falada nas escrituras é uma realidade cuja verdade ninguém pode duvidar. Esta soberania, porém, não é a soberania que as mentes dos homens perfidamente imaginaram. Além disso, os Profetas do passado, todos deles, sempre anunciaram aos povos dos seus dias o advento da próxima Revelação e referiram-se, invariável e especificamente, a essa soberania com que o prometido Manifestante deveria ser investido. Isto é confirmado pelos textos das escrituras do passado. Esta soberania não foi apenas e exclusivamente atribuída ao Qa’im. Pelo contrário, o atributo da soberania e todos os outros nomes e atributos de Deus foram, e sempre serão, outorgados a todos os Manifestantes de Deus [Is 9:5], antes e depois d’Ele, pois estes Manifestantes, conforme já foi explicado, são a personificação dos atributos de Deus, o Invisível, e Reveladores dos mistérios divinos.

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