segunda-feira, 10 de junho de 2019

Parágrafo 114

114
Furthermore, by sovereignty is meant the all-encompassing, all-pervading power which is inherently exercised by the Qá’im whether or not He appear to the world clothed in the majesty of earthly dominion. This is solely dependent upon the will and pleasure of the Qá’im Himself. You will readily recognize that the terms sovereignty, wealth, life, death, judgment and resurrection, spoken of by the scriptures of old, are not what this generation hath conceived and vainly imagined. Nay, by sovereignty is meant that sovereignty which in every dispensation resideth within, and is exercised by, the person of the Manifestation, the Daystar of Truth. That sovereignty is the spiritual ascendancy which He exerciseth to the fullest degree over all that is in heaven and on earth, and which in due time revealeth itself to the world in direct proportion to its capacity and spiritual receptiveness, even as the sovereignty of Muḥammad, the Messenger of God, is today apparent and manifest amongst the people. You are well aware of what befell His Faith in the early days of His dispensation. What woeful sufferings did the hand of the infidel and erring, the divines of that age and their associates, inflict upon that spiritual Essence, that most pure and holy Being! How abundant the thorns and briars which they have strewn over His path! It is evident that wretched generation, in their wicked and satanic fancy, regarded every injury to that immortal Being as a means to the attainment of an abiding felicity; inasmuch as the recognized divines of that age, such as ‘Abdu’lláh-i-Ubayy, ‘Abú-‘Ámir, the hermit, Ka‘b-Ibn-i-Ashraf, and Naḍr-Ibn-i-Ḥárith, all treated Him as an impostor, and pronounced Him a lunatic and a calumniator. Such sore accusations they brought against Him that in recounting them God forbiddeth the ink to flow, Our pen to move, or the page to bear them. These malicious imputations provoked the people to arise and torment Him. And how fierce that torment if the divines of the age be its chief instigators, if they denounce Him to their followers, cast Him out from their midst, and declare Him a miscreant! Hath not the same befallen this Servant, and been witnessed by all?
Além disso, por soberania pretende-se significar o poder que tudo-envolve e tudo-impregna, e que é inerentemente exercido pelo Qa’im, quer Ele pareça ao mundo estar, ou não, vestido com a majestade do domínio terreno. Isto apenas depende da vontade e agrado do Próprio Qa’im. Reconhecerás prontamente que os termos soberania, riqueza, vida, morte, julgamento e ressurreição referidos pelas escrituras do passado não são o que esta geração concebeu ou imaginou em vão. Pelo contrário, por soberania pretende-se significar aquela soberania que em toda a dispensação reside na pessoa do Manifestante e é exercida por ele. Essa soberania é a ascendência espiritual que Ele exerce no mais alto grau sobre tudo o que está no céu e na terra, e que no devido momento, se revela ao mundo na proporção directa da sua capacidade e receptividade espiritual, assim como a soberania de Maomé, o Mensageiro de Deus, é hoje aparente e manifesta entre o povo. Estás bem ciente do que aconteceu à Sua Fé nos primeiros dias da Sua dispensação. Que lastimáveis sofrimentos infligiram as mãos dos infiéis e pecadores, os sacerdotes dessa época e seus companheiros naquela Essência espiritual, aquele Ser puro e santo! Quão abundantes os espinhos e os abrolhos [Jz 8:7; Is 5:6; 7:23; 9:18; 32:13; Hb 6:8] que espelharam no Seu caminho! É evidente que aquela geração perversa, na sua fantasia satânica e malvada, considerava cada injúria àquele Ser imortal como um meio para alcançar a felicidade permanente; e como tal, os sacerdotes reconhecidos dessa época, tais como ‘Abdu’lláh-i-Ubayy, ‘Abú-‘Ámir, o eremita, Ka‘b-Ibn-i-Ashraf, e Naḍr-Ibn-i-Ḥárith, todos O trataram como um impostor e O declararam lunático e caluniador. Tão dolorosas acusações foram feitas contra Ele, que ao relatá-las Deus proíbe que a tinta flua, que a Nossa pena se mova ou que a página as sustente. Estas acusações maliciosas fizeram o povo levantar-se e atormenta-Lo. E como era feroz esse tormento se os sacerdotes da época eram os seus principais instigadores, se O denunciavam aos seus seguidores, se O expulsavam do seu meio, e O declaravam herege! Não sucedeu o mesmo a este Servo e foi testemunhado por todos?

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