segunda-feira, 3 de junho de 2019

Parágrafo 107

107
The traditions and sayings that bear direct reference to Our theme are divers and manifold; We have refrained from quoting them for the sake of brevity. Nay, whatever is in the heavens and whatever is on the earth is a direct evidence of the revelation within it of the attributes and names of God, inasmuch as within every atom are enshrined the signs that bear eloquent testimony to the revelation of that most great Light. Methinks, but for the potency of that revelation, no being could ever exist. How resplendent the luminaries of knowledge that shine in an atom, and how vast the oceans of wisdom that surge within a drop! To a supreme degree is this true of man, who, among all created things, hath been invested with the robe of such gifts, and hath been singled out for the glory of such distinction. For in him are potentially revealed all the attributes and names of God to a degree that no other created being hath excelled or surpassed. All these names and attributes are applicable to him. Even as He hath said: “Man is My mystery, and I am his mystery.” Manifold are the verses that have been repeatedly revealed in all the heavenly Books and the holy Scriptures, expressive of this most subtle and lofty theme. Even as He hath revealed: “We will surely show them Our signs in the world and within themselves.”73 Again He saith: “And also in your own selves: will ye not then behold the signs of God?”74 And yet again He revealeth: “And be ye not like those who forget God, and whom He hath therefore caused to forget their own selves.”75 In this connection, He Who is the eternal King—may the souls of all that dwell within the mystic Tabernacle be a sacrifice unto Him—hath spoken: “He hath known God who hath known himself.”
As tradições e ditos que fazem referência directa ao Nosso tema são diversos e múltiplos; abstemo-Nos de as citar por questão de brevidade. Pelo contrário, qualquer coisa que esteja nos céus e qualquer coisa que esteja na terra é uma evidência directa da revelação interior dos atributos e nomes de Deus, na medida em que em cada átomo estão incrustados os sinais que dão testemunho eloquente da revelação dessa mais grandiosa Luz. Penso que, se não fosse a potência dessa revelação, nenhum ser poderia alguma vez existir. Quão resplandecentes são os luminares do conhecimento que brilham num átomo e quão vastos os oceanos de conhecimento que se agitam numa gota! Num grau supremo isto é verdade relativamente ao homem, que, entre todas as coisas criadas, foi investido com a túnica tamanhas dádivas, e foi seleccionado para a glória dessa distinção. Pois nele estão potencialmente revelados todos os atributos e nomes de Deus num grau que nenhum outro ser criado excedeu ou ultrapassou. Todos estes nomes e atributos lhe são aplicáveis. Assim Ele disse: “O homem é o Meu mistério, e Eu sou o seu mistério.” Múltiplos são os versículos que revelaram repetidamente em todos os Livros celestiais e nas sagradas Escrituras expressões deste tema tão sublime e subtil. Assim Ele revelou: “Nós, certamente, lhes mostraremos os Nossos sinais no mundo e neles próprios.”[73] E mais uma vez Ele disse: “E também em vós próprios: não contemplais os sinais de Deus?”[74] E ainda outra vez, Ele revelou: “E não sejais daqueles que se esquecem de Deus, e a quem Ele fez esquecerem-se de si próprios.” [75] Em relação a isto, Ele Que é o Rei eterno – que as almas de todos os que habitam no Tabernáculo místico Lhe sejam sacrificadas – falou: “Quem se conheceu a si próprio, conheceu Deus.”

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